شناسهٔ خبر: 21193 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آیین‌نامه طراحی و ساخت بیمارستان‌ها تدوین می‌شود/ پیشرفت ۶۰ درصدی تدوین آیین‌نامه

رضا اخباری عضو هيئت مديره سازمان مجری ساختمانها و تأسيسات دولتي و عمومي از تدوین آیین‌نامه طراحی و ساخت بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: آیین نامه طراحی و ساخت بیمارستان‌ها با پیشرفت ۶۰ درصدی، نیمه اول سال آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی،مهندس رضا اخباری در سمینار سازه‌‌های بیمارستانی مجهز به جداساز لرزه‌ای با بیان اینكه تدوین استاندارد طراحی و ساخت پروژه های بیمارستانی یكی از مهمترین پروژه‌های پژوهشی سازمان مجری با همكاری مركز تحقیقات راه،مسكن و شهرسازی است، اظهار داشت: پس از زلزله‌های خفیف سالهای اخیر نیاز به چنین آیین‌نامه‌ای در مورد ساختمانهای حیاتی مانند بیمارستان بیش از گذشته احساس می‌شد.

معاون برنامه ریزی مهندسی سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی از تكمیل تدوین آیین نامه طراحی و ساخت بیمارستانها در شش ماه اول امسال خبرداد و افزود: كار تدوین این آیین نامه را همان كمیته تدوین كننده آیین‌نامه ۲۸۰۰ برعهده دارند و اساتید دانشگاه علم و صنعت نیز بر بخشی از روند آن نظارت دارند.

وی با اشاره به اهمیت خدمات رسانی ساختمانهایی ماننده بیمارستان‌ها پس از وقوع حوادثی مانند زلزله،ادامه داد: براساس همین تفكر نیز عملكرد ساختمان مبنای اصلی تدوین آیین نامه طراحی و ساخت بیمارستانها قرار گرفته است.

مهندس اخباری تصریح كرد: طراحی اجزای سازه‌ای و غیرسازه‌ای،كنترل طرح،مطالعات ژئوتكنیك،اجرا و نظارت در كنار نگهداری ساختمان از دستورالعمل‌هایی هستند كه در آیین نامه۲۸۰۰ بیمارستانی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

عضو هیئت مدیره سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی با تأكید براینكه استفاده از تكنولوژی‌های نوین در احداث بناهایی مانند بیمارستان‌ها یك ضرورت است، به تحقیقات سازمان مجری در چنین زمینه‌هایی اشاره كرد و گفت: از ۳۱ پروژه پژوهشی تعریف شده با مركز تحقیقات راه،مسكن و شهرسازی تاكنون ۱۸ پروژه به سرانجام رسیده و نتایج آن روی پورتال سازمان مجری بارگذاری شده است./

نظر شما